Strona główna » Poradnie Specjalistyczne » Zabiegi » Operacje żylaków odbytu - hemoroidów (LASER, FALE RADIOWE, ELEKTROKOAGULACJA DWUBIEGUNOWA)

Laserowe leczenie wewnętrznych żylaków odbytu LASER/ fale radiowe / elektrokoagulacja dwubiegunowa
Zabieg dedykowany jest przede wszystkim do leczenia wewnętrznych żylaków odbytu. Jest to zabieg najmniej inwazyjny i najprostszy z obecnych stosowanych przy leczeniu żylaków odbytu wewnętrznych. Zabieg polega wprowadzeniu sondy do guzka hemoroidalnego i aplikacji światła o dł 1470 nm lub prądu, powoduje to zamknięcie naczyń hemoroidalnych i koagulację guzka krwawiczego,zmniejszenie przepływu krwi, zmniejszenia uniesienia błony śluzowej i jej wypadania,cofnięcie się guzka krwawiczego i jego zmniejszenie . Podczas zabiegu konieczne może być założenie szwów samorozpuszczalnych. W wyniku zabiegu dochodzi do zwłóknienia, następnie złuszczenia co może powodować niewielkie krwawienie. W miejscu zabiegu tworzy się blizna. Zabieg jest wykonywany w krótkim znieczuleniu ogólnym. Czas trwania zabiegu ok. 20-30min. Pacjent jest wypisany do domu po około 2 godzinach.  Można powrócić do normalnych zajęć. W przypadku wykonania odparowania hemoroidów zewnętrznych, rany w obrębie anodermy goją się przez około  2 do 6 tygodni. W tym czasie zaleca się częste podmywanie z użyciem szarego mydła i środków antyseptycznych.
Zalety metody laserowej:

• Zabiegi mało-bolesne
  • Niskie ryzyko uszkodzenia śluzówki i zwieracza
  • Niskie ryzyko powikłań
  • Zabieg w ramach chirurgii jednodniowej
  • Możliwość powtarzania zabiegu lub łączenia z innymi zabiegami

Laserowe leczenie żylaków zewnętrznych odbytu
Zabieg dedykowany jest przede wszystkim do leczenia zewnętrznych żylaków odbytu. Jest to zabieg najmniej inwazyjny i najprostszy z obecnych stosowanych przy leczeniu żylaków odbytu. Zabieg polega na odparowaniu zewnętrznych części hemoroidów pozostających poza odbytem. Podczas zabiegu konieczne może być założenie szwów samorozpuszczalnych.

Zabieg jest wykonywany w krótkim znieczuleniu ogólnym. Czas trwania zabiegu ok. 20-30min. Pacjent jest wypisany do domu po około 2 godzinach.  Można powrócić do normalnych zajęć. W przypadku wykonania odparowania hemoroidów zewnętrznych, rany w obrębie anodermy goją się przez około 14 dni. W tym czasie zaleca się częste podmywanie z użyciem szarego mydła i środków antyseptycznych.

W przypadku powiększonych żylaków wewnętrznych zabieg może zostać uzupełniony o koagulację światłem odgałęzień tętnicy odbytniczej i częściowym obkurczeniu śluzówki oraz tkanek otaczających. W ten sposób zmieniony zostaje przepływ tętniczo- żylny w guzku krwawniczym, w konsekwencji czego dochodzi do stopniowego wycofywania się hemoroidów.

Zalety metody laserowej:

• Zabiegi mało-bolesne
  • Niskie ryzyko uszkodzenia śluzówki i zwieracza
  • Niskie ryzyko powikłań
  • Zabieg w ramach chirurgii jednodniowej
  • Możliwość powtarzania zabiegu lub łączenia z innymi zabiegami

Możliwe powikłania po zabiegu to: parcia i ból, krwawienia, obrzęki zakrzepica okolicy odbytu, infekcje ran, zwężenie odbytu, nawrót choroby.

Na każdej sali chorych oraz w rejestracji do zabiegów są dostępne:

• Karta Praw i Obowiązków Pacjentków
  • Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Regulamin Pobytu
  • Regulamin Odwiedzin.

Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Z ustawą w pełnym brzmieniu możecie Państwo zapoznać się tu:

Konsultacja do zabiegu z anoskopią

Laserowe leczenie żylaków zewnętrznych odbytu

2000 zł