Środki ostrożności – eliminacja ryzyka transmisji koronawirusa SARS-CoV-2
- Wczesne wykrywanie ryzyka:
- ankieta epidemiologiczna telefoniczna (odpowiedź pozytywna, objawy uniemożliwiają wizytę, zmiana terminu wizyty)
- ankieta epidemiologiczna przed wejściem do przychodni (odpowiedź pozytywna, objawy, uniemożliwiają wejście do przychodni – telefoniczna zmiana terminu wizyty)
- pomiar temperatury – temperatura >38ºC uniemożliwia wejście na teren przychodni, telefoniczna zmiana terminu wizyty.
- bezwzględnie nie przyjmujemy pacjentów w czasie kwarantanny
- bezwzględnie nie przyjmujemy pacjentów objętych nadzorem epidemiologicznym.
- Instrukcja postępowania przy przyjęciu pacjenta:
- Podczas rejestracji na wizytę pacjenci proszeni są o punktualne przybywanie na 10 minut przed wyznaczoną godziną porady (jest to czas przeznaczony na przygotowanie potrzebnych dokumentów oraz wyposażenie pacjenta w odpowiednie środki ochrony)
- Pacjenci wpuszczani są do przychodni przez pracownika rejestracji po zbadaniu temperatury.
Konieczne częste wietrzenie pomieszczeń- każdy pacjent dezynfekuje ręce - płyn do dezynfekcji przy wejściu
- pacjent zakłada rękawiczki ochronne, maseczkę oraz przyłbicę - rękawiczki ochronne, maseczki i przyłbice dostępne w rejestracji
- pacjent wypełnia ankietę epidemiologiczną
- w poczekalni może przebywać tylko jeden pacjent do każdego lekarza tj. trzy osoby. Jeśli pacjent potrzebuje opieki to może mu towarzyszyć maksymalnie jedna osoba.
- pacjenci siedzą z zachowaniem odległości >2 m
- preferowana płatność kartą za wizytę
- po zakończeniu wizyty pacjent zdejmuje przyłbicę, maseczkę i rękawiczki ochronne (przyłbica jest dezynfekowana po każdym użyciu przez pracownika rejestracji, a rękawiczki wyrzucane do wyznaczonego pojemnika)
- pacjent wypuszczany jest z przychodni przez pracownika rejestracji
- Konieczne częste wietrzenie pomieszczeń
- Środki ochrony indywidualnej dla pracowników:
- praca w stroju służbowym
- przyłbice przecierane co 3 godziny płynem dezynfekującym
- maski - wymiana zgodnie ze specyfikacją producenta
- rękawiczki - częsta zmiana
- mycie i dezynfekcja rąk - szczególnie zalecana po kontakcie z dokumentacją pacjenta, przyjęciu pieniędzy oraz otwarciu przesyłek pocztowych
- dezynfekcja rejestracji - Blaty dezynfekuje personel rejestracji kilka razy w ciągu pracy
- dezynfekcja klamek, krzeseł i leżanek w gabinetach po każdym pacjencie
- dezynfekcja krzeseł w poczekalni kilka razy w ciągu dnia
- dezynfekcja toalety kilka razy w ciągu dnia
- w toalecie dostępny płyn do dezynfekcji i instrukcja mycia i dezynfekcji rąk dla pacjentów.
- Dezynfekcja powietrza w gabinetach i poczekalni za pomocą lamp UVC oraz ozonatora.