Strona główna » Poradnie Specjalistyczne » Zabiegi » Kryptoliza migdałków podniebiennych

Kryptoliza migdałków podniebiennych

Przerośnięte migdałki podniebienne bardzo często stanowią istotny problem, wiążą się z częstszymi infekcjami w wieku dziecięcym, a w przypadku ich znacznego przerostu mogą prowadzić do zaburzeń w procesie oddychania. Ponadto częste stany zapalne migdałków podniebiennych predysponują do tworzenia się tzw. kamieni migdałkowych, czyli czopów retencyjnych złożonych z resztek pożywienia, obumarłych komórek, drobnoustrojów bytujących w okolicy jamy ustnej i tylnej ściany gardła odkładających się w kryptach migdałków podniebiennych. Mogą powodować wiele nieprzyjemnych następstw, takich jak częstsze zachorowanie na infekcje górnych dróg oddechowych, czy bolesność i uczucie ciała obcego w gardle. Dodatkowo mogą być przyczyną halitozy, czyli cuchnącego oddechu, z którym bardzo trudno sobie poradzić. Sposobem na skuteczne pozbycie się problemu jest zabieg kryptolizy migdałków.

Na czym polega zabieg?
Zabieg polega na spłyceniu, zamknięciu krypt migdałków podniebiennych u osób, u których zalega w kryptach biała treść zastoinowa, będąca przyczyną nieprzyjemnego zapachu z ust.

Kryptolizę laserową przeprowadza się po miejscowym znieczuleniu lidokainą lub w dożylnym. Działanie lasera ablacyjnego CO2 powoduje uszkodzenie błony śluzowej migdałka. Wywołane laserem uszkodzenie śluzówki powoduje jej złuszczenie się, przebudowę i powstanie blizn, które pociągając powierzchowną jej warstwę powodują otwarcie krypt i ewakuację zalegającej treści. Głębokość zabiegu zależy od głębokości krypt. Zabieg trwa około 30 minut i nie wymaga hospitalizacji. Powikłania występują rzadko. Należą do nich krwawienie i dolegliwości bólowe.

Rejestracja Zabiegi:
tel.:  33 485 94 40
mail: zabiegi@euroklinika.pl

Przygotowanie do zabiegu:

·         Leki zażywane na stałe na nadciśnienie i na serce zażyć planowo oraz zabrać ze sobą, stosowanie leków przeciwcukrzycowych oraz wpływających na krzepliwość krwi musi być skonsultowane z lekarzem

·         min 4 godziny na czczo - nie jeść i nie pić

·         zabrać ze sobą dowód osobisty, piżamę i pantofle

·         zapewnić osobę towarzysząca i transport do domu po zabiegu

·         przedstawić wyniki wykonanych badań: morfologia, INR, APTT– badania wykonujemy około 1 tydzień przed planowanym zabiegiem (można wykonać w Euroklinice ul. Żółkiewskiego 40 codziennie w godz. 7:30-9:30,

•      Przewidywany czas pobytu na oddziale ok. 3 godziny. Wyznaczona godzina zabiegu może ulec przesunięciu ponieważ czas trwania zabiegu u każdego pacjenta jest indywidualny i trudny do przewidzenia.

Pobieranie badań laboratoryjnych:

Euroklinka ul. Żółkiewskiego 40,  pon-pt 7:30-9:30 po uprzedniej rejestracji.

UWAGA: ZABIEG  JEST WYKONYWANY W ZNIECZULENIU OGÓLNYM-DOŻYLNYM LUB MIEJSCOWYM. W TYM DNIU I KONIECZNA JEST OPIEKA DRUGIEJ OSOBY. ZABIEG NIE JEST  REFUNDOWANY  PRZEZ  NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA.

Na każdej sali chorych oraz w rejestracji do zabiegów są dostępne:

• Karta Praw i Obowiązków Pacjentków
  • Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Regulamin Pobytu
  • Regulamin Odwiedzin.

Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Z ustawą w pełnym brzmieniu możecie Państwo zapoznać się tu:

Kryptoliza migdałków podniebiennych

Konsultacja laryngologiczna

Laryngologia Oddziały zabiegowe

W Euroklinice wykonuje się kompleksową diagnostykę i leczenie chorób nosa, uszu, gardła i krtani. Zespół otolaryngologów zajmuje się leczeniem dzieci i dorosłych Pacjentów. Zespół wykonuje szeroki zakres zabiegów z wykorzystaniem innowacyjnych metod operacyjnych. Dzięki wprowadzaniu najnowszych technologii medycznych zespół specjalistów osiąga optymalny efekt terapeutyczny przy jak najmniejszej ingerencji chirurgicznej.